0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.
Много интересных фишечек добавили разработчики в новую версию инструмента по текстурингу для ленивых ускорили генерацию превьюшек для материалов, карт, альф и т.д.;добавили поддержку параллакса (дисплейсмента) в шейдер;добавили новые шаблоны для нового проекта: Unity и Unreal Engine;теперь можно запекать 8k текстуры и текстуры с различным соотношением сторон;добавили поддержку цветовых профилей (в Display Settings);добавили режим прозрачности для штрихов (Stroke Opacity). Если зажать клавишу A, то прозрачность каждого следующего штриха не плюсуется с предыдущим;поддержка Substance Designer 6 (и всех тех фич, что туда напихали, например Текст);добавили новых фильтров:Offset (сдвиг),зеркало,Warp (искривление с помощью какой-то другой карты)продвинутая Tri-planar проекция;новые возможности по написанию свои плагинов для SP, используя их API;
This new updates fixes multiple regressions found in last week's 2.5 release.Fixed:- [Mac] Wacom tablet input broken in 3D and 2D view- [Bakers] Matching by name doesn't work anymore- [Bakers] "Average Normals" setting doesn't work anymore- [Iray] Incorrect rendering with missing baked normal map- [Iray] Color Profiles behave differently in comparison to OpenGL renderer- [Iray] Exporting render as bitmap doesn't include color profile correction- [Substance] Material filters don't work anymore- [Tool] Stroke opacity isn't stored in brush presets- [Tool] Clone Brush UV Alignment doesn't work anymore- [Export] Displacement channel should be centered in 0.5 when exporting in integer- [Template] Absolute path is stored in Templates- [TextureSet] Channel texture persist after removing the channel
Release NotesAdded :Add new sample project "Meet Mat"[Plugin] New "Resources Updater" plugin[TextureSet] Allow to rename and add a description to texture sets[TextureSet] Allow to reassign materials[TextureSet] Add a setting button in the texture set list window[TextureSet] Show "disabled" texture sets at the bottom of the list[Substance] Use additional maps at the current texture set resolution to improve performances[Scripting] Allow to update a resource used in a project (material, generator, etc.)[Scripting] Add a way to add/remove a shelf[Scripting] Allow to query info from resource in projects[Scripting] Allow to retrieve a list of available shelfs[Scripting] Improve AlgWidget thumbnail tutorial[Export] Disable/Enable bit depth based on file format support[Log] Add plugin name to print in console[Log] Remove error about hidden texture setsUpdate "Welcome Screen" with new icons and text for samplesFixed :Crash when updating a mesh in specific projects[Viewport] Symmetry plane inner color is not visible anymore[Viewport] Some post-process effects are enabled when using the solo view[Shaders] "over_premult" blending doesn't work properly[Shaders] Warning about alpha-test with the default shader[Shelf] Incorrect parsing of tags from Substances[Shelf] MatFX Rust Weathering doesn't work properly[Shelf] HSL filter is enabled on incorrect channels by default[Shelf] Sharpen is enabled on Height/Normal channel by default[Export] Vray export presets don't use an OpenGL normal map